In de wereld van relatiegeschenken is de keuze tegenwoordig enorm. Dat maakt het erg leuk, maar ook uitdagend. Daarom hebben we de belangrijkste trends voor 2024 op een rijtje gezet.
1. Creëer emotionele waarde
Het draait al lang niet meer om het product zelf maar vooral om het verhaal erachter. Geschenken met een emotionele lading, zoals gedeelde prestaties, dankbaarheid of het onderstrepen van iemands waarde, worden als effectiever beschouwd dan traditionele weggevertjes.
2. Personaliseer jouw gebaar
Relatiegeschenken zijn bij uitstek geschikt om het bedrijf of de organisatie te promoten en de band met de ontvanger, of het nu een medewerker, relatie of klant is, te verdiepen. Bij veel van onze producten is het mogelijk om het bedrijfslogo of een slogan op de geschenken te laten drukken. Personalisatie wordt steeds belangrijker. Zo vindt 76% van de ontvangers een persoonlijke touch in relatiegeschenken belangrijker dan de prijs.
3. Duurzaamheid als leidraad
Duurzame relatiegeschenken blijven een trend vanwege de groeiende vraag bij consumenten. Daardoor krijgt duurzaamheid ook in het bedrijfsleven een steeds prominentere rol. In een wereld die zich steeds bewuster wordt van het milieu, geeft 71% van de bedrijven de voorkeur aan duurzame geschenken. Laat zien dat ook jouw organisatie bijdraagt aan een groenere wereld door te kiezen voor duurzame relatiegeschenken.
Laatste tips
Zorg ervoor dat jouw relatiegeschenken naast stijlvol en impactvol, ook bijdragen aan een betere wereld. Benieuwd naar ons assortiment? Ga naar www.stegmanrelatiegeschenken.nl